Terapii favorite pentru o sanatate mai buna.

terapii sanatateCrezi ca daca te concentrezi doar pe o alimentatie corespunzatoare si curata vei fi cat se poate de sanatos? Sau daca iei toate suplimentele necesare te vei asigura mai bine de acest lucru? Sau este oare mult mai important sa faci sport zilnic? Sau sa meditezi? Sau sa te ingrijesti de sanatatea mentala si emotionala in primul rand? Am marea convingere ca in ziua de azi este necesar sa ai in vedere toate aceste aspecte, pentru a beneficia de o sanatate optima si un trai longeviv. Degeaba faci sport zilnic daca mananci fast food. Sau degeaba mananci perfect sanatos pentru tipul tau, daca emotional si mental esti o epava. Asadar, cu cat ai deschiderea si curiozitatea sa explorezi si sa aplici terapii diverse pentru sanatate, cu atat aceasta se va imbunatati si ti se vor deschide de asemenea, noi orizonturi.

Mai jos este un sumar al unor terapii si practici favorite pe care le urmez. Am inceput cu unele cu mai multi alti in urma, altele sunt mai recente. Ma straduiesc, ca si voi, sa raman consecventa si sa imi schitez un plan zilnic in acest sens. Nu este usor. Stiu din proprie experienta. Dar stiu ca atata timp cat imi mentin motivatia si nu pierd din vedere scopul final – o cat mai buna versiune a persoanei mele, atat pe plan fiziologic, cat si mental, emotional, spiritual si energetic, atunci va fi posibil. Adevarata dorinta de schimbare este atat de importanta.

In concluzie, te invit sa incerci macar cateva din practicile de mai jos, sa experimentezi si sa vezi cu ce rezonezi mai bine. Desigur ca poti aprofunda in cadrul unei clase specializate, dar unele practici pot fi urmate (sau macar incepute) si de acasa. Pentru mine personal, o combinatie intre acestea, in functie de cum ma simt in ziua respectiva este cel mai benefic. Important este cum am mentionat, sa aloci acel „timp pentru evolutie si sanatate.” Va fi o investitie pe care nu o vei regreta!

 

QI GONG

Qi Gong este o practica antica chinezeasca, care se bazeaza pe repetari de miscari foarte precise. Scopul este de a promova energia (Qi) in corp; aceasta se face prin deschiderea anumitor „porti” si stimularea canalelor energetice. Un punct cheie in practica Qi Gong este relaxarea si respiratia profunda, ambele fiind premise care sa permita fluxul Qi.

Cateva beneficii: imbunatatirea somnului, a echilibrului, reducerea stresului, imbunatatirea digestiei, a sistemului imunitar, echilibrarea temperaturii corpului.

Poti incepe aici:

Qi Gong Self-Massage Head and Face(recomand dupa zilele in care ai lucrat mult la calculator, cand ai o raceala sau o durere de cap!)

Daily Qi Gong Routine

Health Qi Gong Eight Peces of Brocade

 

TAI CHI

Tai Chi-ul este o practica care a luat nastere in China antica si este cea mai frecventa forma de exercitiu pentru adultii din aceasta tara. Principiile esentiale se refera la  integrarea mintii cu corpul, controlul miscarilor si al respiratiei, generarea de energie interna, si seninatate. Scopul final al tai-chi este cultivarea qi-ului sau a energiei vietii din noi pentru a curge lin si cu putere in intregul corp.

Cateva beneficii: imbunatatirea fortei musculare, a echilibrului si a flexibilitatii, sporirea functiei cognitive, imbunatatirea somnului, a simptomelor de fibromialgie, suport pentru sistemul respirator si cardiovascular, reducerea riscului de caderi la varstnici.

Poti incepe aici:

Top Tai Chi Moves for Beginners

Tai Chi Chuan for Beginners

 

TERAPII CU FRIGUL: METODA WIM HOF

Exercitiile specifice de respiratie ale metodei Wim Hof ​ sunt axate pe inhalatii si exhalatii profunde si ritmice, descrise de Wim drept „hiperventilatie controlata” si sunt urmate de un timp de retentie, in care iti tii respiratia un anumit timp. Practicand exercițiile de respiratie, eliberezi mai multă energie, influentandu-ti sistemul nervos autonom si schimbi diverse reactii fiziologice. Expunerea frecventa la frig este legata de o serie de beneficii pentru sanatate si este o practica straveche in tarile nordice.

Exercitiile de respiratie sunt unul din cei trei piloni care formeaza metoda Wim Hof. Cand sunt combinate cu ceilalti doi piloni – terapia la rece si antrenarea mintii vor avea ca rezultat o rezistenta mai buna la stres, te vei simti mai puternic si te vei bucura de o sanatate mai buna.

Cateva beneficii: reducerea stresului, accelerarea metabolismului, recuperarea mai rapida dupa efort fizic, somn mai bun, performanta sportiva imbunatatita, creativitate sporita, mai multa focalizare si claritate mentala, reducerea inflamatiei, si a durerilor musculare, o functie mai buna a sistemului imunitar, mai multa energie.

Poti incepe aici:

Wim Hof Method

Wim Hof Breathing Tutorial

This Trick Makes You Immune To Illness | Wim Hof on Impact Theory

 

YOGA

Yoga este o practica a mintii si a corpului, cu o istorie de 5.000 de ani in filozofia indiana antica. Diverse stiluri de yoga combina posturile fizice, tehnicile de respiratie si meditatia sau relaxarea. In ultimii ani, a devenit populara ca o forma de exercitiu fizic bazat pe posturi care determina un control imbunatatit al mintii si al corpului, cat si al starii de bine.

Cateva beneficii: imbunatateste flexibilitatea, construieste forta, creste tonul muscular, imbunatateste echilibrul, previne durerile de spate, contribuie la o respiratie mai corecta si profunda, promoveaza calmul mental, reduce stresul.

Poti incepe aici:

Sun Salutation – Step by Step

Alternate Nostril Breathing (recomand pentru claritate mentala, dureri de cap)

 

EMOTIONAL FREEDOM TECHNIQUE

Tehnica eliberarii emotionale este o tehnica care implica atingerea punctelor finale ale „meridianelor energetice” situate in diverse zone ale corpului. Procesul de „tapping” se realizeaza pentru a reduce tensiunea fizica, emotionala si mentala si a determina o conexiune mai profunda minte-corp.

Poate fi folosita pentru a gestiona atat probleme psihologice, cat si dureri fizice.

Benefica pentru: dureri cronice, anxietate si depresie, stres post traumatic, frica de a vorbi in public si alte forme de anxietate / frica sociala, stres pe termen scurt sau cronic, tensiune musculara si dureri articulare, oboseala si stimularea nivelului de energie, dureri de cap, pofte alimentare si mancat emotional, probleme emotionale legate de stima de sine scazuta, dificultati cu performanta atletica, concentrare si coordonare, probleme cu somnul.

Poti incepe aici:

Emo Free

The Tapping Solution

How to Tap

 

MEDITATIE cu DR JOE DISPENZA

Meditatia a fost practicata inca din antichitate in numeroase traditii, adesea ca parte a drumului spre iluminare si realizare de sine. Meditatia este o practica in care individul foloseste o tehnica – cum ar fi mindfulness, sau focalizarea mintii pe un anumit obiect, gand sau activitate, pentru a antrena atentia si constientizarea si pentru a obtine o stare mentala calma si stabila din punct de vedere emoțional. Cercetatorii au gasit meditatia dificil de definit, deoarece practicile variaza atat intre traditii, cat si in interiorul lor. Recomand aici meditatia cu dr Joe Dispenza ca una din preferatele mele. Dr. Dispenza este un expert care ofera informatii extrem de interesante despre convergenta dintre neurostiinta, epigenetica si fizica cuantica si educatie foarte accesibila despre cum sa-ti vindeci mintea prin tehnicile sale incredibile.

Studiile sale au dovedit ca atunci cand sunt bine practicate aceste instrumente ne pot pune pe calea catre intelegerea si ruperea obiceiurilor proaste inradacinate si chiar vindecarea bolilor.

Cateva beneficii: reducerea stresului, anxietatii, depresiei si durerii, obtinerea unui sentiment de pace, iubire, cresterea perceptiei, si a starii de bine. 

Poti incepe aici:

Dr Joe Dispenza

DO THIS FOR 7 DAYS AND YOU WILL SEE INCREDIBLE RESULTS

Learn How To Control Your Mind

 

In concluzie, nu mai amana aceasta „terapie de sine”, cu siguranta ai nevoie de cel putin o practica din cele prezentate sau de altele similare, asa cum totii avem nevoie. Este la fel precum mancatul sau respiratul. A fost dintotdeauna o necesitate de care oamenii moderni „au uitat” sau nu au fost educati ca exista…

Raluca Schachter